Midsommar 2026

Jag hade hoppats att min bror med familj skulle komma och fira med oss, men så blev det inte – men det blev fint ändå. Fina mamma kom och midsommarfikade med oss, och vi njöt av trädgården som just nu är helt magisk. Har fortfarande efter fem år svårt att förstå att vi faktiskt bor så fint, ute på landet!

Två gånger om året brukar jag kunna tjata mig till att de ska vara lite finklädda i åtminstone någon timme, och då får man passa på att fota dem med. Killarna har skjutit om mig i höjden, vi får väl se hur lång L blir när han är färdigvuxen. Lilla F har ju en bit kvar med (som tur är).
Älskade lilla mamma kom och fikade

Vi skippade de sjuka köerna för att köpa jordgubbar och tog den enda egna mogna vi hittade – och så egna frysta hallon, mynt och så lite köpt kiwi – på marängtårtan.

Med det regn som ändå fallit sista tiden har trädgården nästan exploderat. Det ser ut att bli både varmt och torrt framöver, men jag är glad att mycket har hunnit etablera sig redan. Värmen gör dock att blommorna blommar över väldigt snabbt, tex Vallmon:

Den är lite mer laxfärgad i verkligheten, tror det är samma som Krickelin har i sin trädgård.

När mormor åkte kunde inte de stora grabbarna underhålla sig hemma tydligen, så äldsta drog och gymmade och mellankillen drog till en kompis. Vi tog lilla F och åkte in till midsommarfirandet på Grännaberget en sväng, kul att kolla på alla tyskar och asiater som dansade kring stången och gissningsvis tyckte det var både konstigt och exotiskt.

Utsikten kan man ju inte klaga på!

Efter en dos av folk så drog vi tillbaka hem, och käkade smörgåstårta med äldsta som kommit hem från gymmet. Fantastiskt väder och ändå en helt ok midsommar.

Enkel smörgåstårta med crème fraiche

Alla utom lilla F älskar den här smörgåstårtan, den har inte en massa majonnäs i sig så den blir lite fräschare.

Hoppas du hade en lika bra, eller bättre, midsommar!

Bryssel

Förra veckan var jag och ett gäng kollegor på besök i Bryssel, med syftet att få nya kontakter, se lite ”hur det funkar” i Bryssel och även gå på lite olika event. Vi har olika ansvarsområden, så när det kom till eventen delade vi upp oss en hel del. Faktiskt gjorde vi det även under resan – vi VILL ju absolut lyfta tåg eftersom det är ett otroligt mycket bättre val för klimatet, samtidigt så tog en tågresa enkel väg i bästa fall 17 timmar med typ 4 byten, och flyget tar ju bara 1,5 h (plus restid till Landvetter samt incheckningstid). Eftersom jag inte känner att jag varken kan eller vill vara borta HELA veckan så valde jag flyget – sist jag flög var 2019 när jag fyllde 40 och sammanlagt kan jag räkna mina flygresor på ena handens fingrar, så det är också en lite rolig upplevelse. Vår resa gick helt som planerat, till skillnad från tåggängets som fick massor med strul tyvärr.

Hela tisdagen och onsdagen, och halva torsdagen spenderades på plats. Vi fick med kort varsel byta hotell pga en dubbelbokning, och då hände nåt jag ALDRIG varit med om, jag blev inbokad på ”the Royal suite” – stor som en lägenhet med sovrum, jättebadrum, bastu (!) och matsal/vardagsrum. Kändes otroligt lyxigt och också lite komiskt när man själv hänger på ett sånt jätteställe!

Som vanligt supergott med hotellfrukost – och det här är då min ”frukost-efterrätts-tallrik”, inte själva frukosten, haha!

Eventen vi gick på var bra men otroligt påfrestande – minglen var högljudda och kräver ju sitt, och föreläsningarna var belägna i ett museum. Det sistnämnda var ju jättevackert, men akustiken blev ju lite som i en kyrka och när man kombinerar det med väldigt entusiastiska akademiska talare som inte har engelska som sitt förstaspråk OCH som vill klämma in så mycket som möjligt på kort tid så blev det vansinnigt svårt och jobbigt att lyssna. Jag har ALDRIG varit så trött som på den här resan, varenda lite paus eller möjlighet som gavs så somnade jag en stund, har aldrig tagit så många tupplurar, jag som aldrig brukar kunna göra det!

Vi rörde oss ju mest i EU-kvarteren, och rent visuellt var det en ganska trist stad? Den kändes relativt nedgången, få grönytor förutom i parkerna (som iofs var otroligt vackra), och med en sån knepig blandning av arkitektur att man inte fick NÅT grepp om det. Vi var bara inne i Gamla stan en kort sväng, där såg det mycket mysigare ut. Inga av eventen jag och kollegan var inbokade på hade mat inkluderat, så vi har också vandrat runt och ätit på restauranger. Typ samma priser som Sverige, typ samma kvalitet (dvs övergripande god mat), men såklart inte riktigt samma. Bäst var dels en brunch med Ägg Benedikt och en middag på en asiatiskt restaurang (nästan bara ett hål in i väggen) som var otroligt bra. Vi lyckades dock inte äta någon riktigt bra belgisk våffla – middagarna blev ganska stora och det blev aldrig en sån där bra ”fikapaus”.

Galet gott! Borde göra den här rätten (ägg Benedikt) hemma ibland känner jag, här tog jag en med avokado och en med lax, båda supergoda.
Lite mysigare i ”gamla stan”.

VÄLDIGT oväntat för att vara mig var att vi hade riktig tur med vädret?! Det skulle regna alla dagar, och gjorde det med, men alltid precis när vi var på nåt event eller var inomhus av någon anledning, så vi fick bara några ynka droppars regn på oss. Termometern sa typ 15 grader men det kändes som 20 minst, även när det var molnigt.

Var extremt trött när jag kom hem, men efter en väldigt lugn och vilsam helg så känner jag mig som vanligt igen. Intressant upplevelse, men inget jag behöver göra superofta känner jag – dock väldigt tacksam att få möjligheten till sånt här i jobbet!

Swooosh

Det är fredag igen och den här veckan har jag varit väldigt försiktig med små måltider och nästan inget sött (för det behövdes lite glass idag), och jag har inte haft ont i magen på hela veckan. Får säkert fortsätta med ”småätandet” ett tag till för att det helt ska ge sig, men det känns som det går åt rätt håll.

Tiden går så fort nu, som vanligt så försvinner maj i en fart som inte är rimlig – trots min extra dag på gården här hemma. Insåg för övrigt att jag inte skrivit någon direkt utvärdering av det, det är ju ändå två månader som gått när jag jobbar 80% och lägger en dag på odlingar och annat här hemma i veckan. Skillnaden är som natt och dag, jag är helt i fas i trädgården och jag hinner sitta ner och vila med en bra bok när andan faller på. Det känns verkligen som ett av de bästa besluten jag tagit, och jag förstår nästan inte hur jag INTE har gjort så här innan! Det gör absolut att glädjen med trädgård och odling har kommit tillbaka igen, och jag mår toppen av det dessutom.

Så här ser det ut precis när man kommer hem till oss nu – så grönt!

Till helgen blir det som vanligt träning, och det lilla projekt jag har som ska göras är att jag ska fästa armeringsnät inne i växthuset som sedan gurkorna ska planteras framför. Ni ska få bilder sen, men tanken är att de ska kunna klättra lite enklare upp runt väggarna, och att gurkorna (förhoppningsvis) blir lätta att nå under näten.

Nästa jobbvecka ser ut att bli ganska rimlig, och veckan därpå är vi ett ganska stort gäng som åker ner till Bryssel för att besöka EU-kontoret och en mängd olika event. Lär väl vara helt färdig efter den veckan, men kommer hem (om inget händer) på torsdag kväll och är sedan ledig på fredagen eftersom det är skolavslutning, så det blir nog bra. Största oron är om något blir inställt när det gäller resan hem, vill helst inte fastna i Belgien ju. Vi har lite olika sätt att ta oss dit, de som har möjlighet åker tåg (17h enkel resa) men vi är några som inte kan vara borta så länge så vi kommer att flyga. Det är inte optimalt, men det blir som det blir – och jag flyger ju typ var 10:e år så det får väl liksom gå.

Nu hoppas jag på en skön kväll i solen på altanen, med lite grillat och ett glas bubbel (famous last words, efter förra fredagen)… Hoppas det går bättre den här gången, haha! Ha en skön helg!

Vår fantastiska medelhavssida (sydost)!

Inte bara regn

Förlåt, jag känner att det har varit himla gnälligt här ett tag, med magsjuka och allt. Men jag kan också säga att det är liksom inte synd om mig, jag har ett fantastiskt jobb, min man och tillika bästa kompis, och tre friska barn. Sist men inte minst, så bor vi ju så otroligt härligt på vår lilla gård, som dessutom har EXPLODERAT i grönska nu när det kommit lite regn! Bilderna från trädgården häromdagen har fått många att hajja till att det är tidig blomning, men faktum är att i princip alla de blommorna står ju mot en svart fasad i sydost läge, resten av trädgården ligger nästan 2 veckor efter.

Är så nöjd över rabatterna jag gjort i ordning nu i vår, och i onsdags när jag hade ”jobba-på-gården” dag så satte jag ut alla tomater, chili och paprika i växthuset – minus 4 som ska få bo på friland istället. Bönor och gurka är sått, tillsammans med zucchini och pumpa, och nästan alla Dahlior har tagit plats ute med. Den här extra dagen jag får på mig i veckan gör världens skillnad, istället för att känna mig stressad över det som ska göras så ligger jag i fas, och hinner med ”onödigheter” som att fixa gamla rabatter. Det gör att hela trädgården och odlingen känns så himla mycket roligare!

I dag är det ju dessutom fredag, det är strålande väder och hela helgen ska ju hålla sig runt 20 grader, möjligen med nån skur på lördag bara. Magsjukan är borta, och det ska jag fira med ett glas bubbel ikväll, och jag tror att vi ska grilla revben med, vilket jag älskar. Så ni hör ju, inte ett dugg synd om mig på det stora hela, även om man såklart måste få vara ledsen över saker ibland med. Men idag känns det bra, så i eftermiddag tar vi helg hörrni!

Mitt i maj

Det går åt rätt håll, jag hade bara liiite ont i magen i går, och fick för första gången på över en vecka sova rätt ok i princip hela natten. Maken verkar lite piggare med, så förhoppningsvis ska vi bara återhämta oss lite nu.

Det var fint ljus med lite soldis i går eftermiddag/kväll, så jag passade på att ta med kameran runt i trädgården. De flesta blommorna som kommit upp håller sig antingen på södersidan om huset eller på ostsidan, där solen värmer först (klicka för större bild):

Jag är så himla trött i själen idag. Trött på att man gör allt man kan för att vara snäll och hjälpa en tonåring som har det kämpigt, sen är man ändå en ”kärringjävel” och värre om man bara typ ber nån hänga upp sina gympakläder. Precis allt man gör är värt noll och intet i samma sekund som tonåringen inte får exakt det den vill ha. Jag blir så ledsen, jag känner mig som när jag var liten i skolan och inte förstår varför ”alla är dumma” när jag bara är snäll och inte gör nåt. Jag förstår inte, när jag aldrig vill något ont, inte att man kan hata nån så mycket då. Jag fattar såklart att man som tonåring tycker att ens föräldrar ”inte fattar” eller är töntiga, men det här hatet… Det går väldigt hårt åt mig, och det hjälper inte att han vänder på en femöring och är glad och ber om andra saker efter två minuter, det onda gör fortfarande ont i mig och sitter kvar där för gott. Kvar är känslan att allt jag gör bara blir fel.

Äntligen regn

Ute på gården droppar regnet på, inte som det gjorde i natt utan i lugnare takt – och det är nästan så man SER hur det växer av den välbehövliga vätan. FRODIGT skriker trädgården, som bara häromdagen var så torr så torr – nu behövs bara lite värme med så kommer det bli toppen! Har äntligen laddat över lite bilder från kameran från månaden som gått, och i inlägget hittar ni ett gäng från någon vecka tillbaka – en kväll med en fantastisk solnedgång…

Jag är hemma med F, som fick feber i söndagskväll. Eventuellt nån kombo med något magvirus av mildare slag med, både han och jag har haft ont i magen (magsyra-ont typ) och han kräktes en gång. Vi mår båda helt ok idag, hans feber är nästan helt borta och bådas magont har gått över med – men jag känner mig lite matt. Skulle/borde träna idag, men det var ett himla intensivt pass och jag tror inte riktigt jag mäktar med – dessutom var det löpintervaller utomhus, och det är SVINKALLT ute. Känner mig lite matt med.

I helgen gjorde vi i ordning ny bevattning i växthuset, nu med en droppslang från Gardena istället för en svettslang. Den senare funkar bra men är lite större risk att den går hål på och då kan vi av misstag pumpa ut mycket mer vatten än vi vill på ett ställe. Nu ligger två varv av en lång slang med små dropphål under täcket av hö – för att förhindra att något dunstar. Vi lade på hur mycket täckmaterial som helst i höstas, och för en gångs skull är faktiskt inte jorden under helt uttorkad som det brukar vara efter vintern, just i växthuset. Dock pumpar den här ut mycket mer vatten än svettslangen, så vi kommer behöva se efter hur mycket tid den ska vara på – vi behöver ju vattna växthuset men vill absolut inte belasta vår brunn mer än nödvändigt. Vi kan ju koppla på en av våra 3 IBC tankar med regnvatten med, men det är alltid lite partiklar i det och jag är rädd att det täpper igen den här (ganska mycket dyrare) slangen.

Bestämde mig också i går kväll för att det får vara nog med frostnätter nu (som om jag kan bestämma det) och tänker att nu får alla krukor med pelargoner och hortensia stå utomhus dygnet runt. Det GÅR ju flytta in tillfälligt om det verkligen blir kallt, men skönt att slippa ta in och ut VARJE dag.

Extra vackert när himlen matchar blommorna…

Är så glad för mina fina blomlådor på förra årets altanprojekt med! Ska bara lyckas plantera ner lite sommarblommor mellan lökarna snart med, kanske att det får bli till helgen…

Nu ska jag spela UNO med F och O, sen ska jag gå ut och spana i trädgården lite – ser ut att ha kommit många cm vatten faktiskt om jag kollar i dammen – har ingen riktigt regnmätare däremot.

Valborgshelgen

Vips så har en vecka gått, och i dagarna har jag hunnit både fylla år och vi har bytt fönster i köket. Älskar vår tradition med champagne-frukost på min födelsedag – följt av en tripp till plantskolan.

Fin make som fixar!

I år blev det växter till en ny rabatt framför växthuset, med en lite större jasmintry, ett par rosor och sen lite marktäckare. Det blev också en mini-näckros till dammen, och två ytterligare rosor att ha framför hästvagnen. Jasmintry’n blir lite större och rejälare (med tiden såklart) och det behövs när man har såna ytor som vi har. Blir bra med lite lätt skugga och vindskydd för altanen med.

Typ ett ”no-dig” land – fast där trädet och rosorna är har jag grävt ut djupare så de får en ordentlig grop med bra jord i såklart. Annars bara kartong (kommer försvinna sen), jord och växter. Gräver ett litet ”dike” runt med, som hjälper till att hålla gräset borta.

Natten till igår var dock riktigt kall – gissningsvis ca -4 grader och det var nog kallt många timmar, för även stabila perenner som näva och humle hade tagit ordentlig stryk. Vårt nya persikoträd blommade på min födelsedag och har förhoppningsvis klarat sig (även om vi kommer behöva gallra ur ordentligt så trädet orkar växa med). Vi har till och med haft fyra blommor på mandelträdet, DET hade varit kul att få frukt på!

Just dagarna kring Valborg och min födelsedag 1 maj var ju helt ljuvligt varma och fantastiska. Vi jobbade på i bara t-shirt och shorts när vi bytte fönster, superskönt! Att vi byter fönster är en del av den långsiktiga planen att se över att vårt hus är energieffektivt och välisolerat – både mot värme och kyla, och genom att bara ta några fönster varje år behöver vi dels inte ta lån för det och vi kan/orkar också göra jobbet själva. De nya fönstren är öppningsbara, till skillnad från de gamla, vilket också är skönt. Men jäklar vad tunga de var – de är 180×130 cm och väger typ 90 kg vardera…

Denna veckan har jag varit vansinnigt trött. Lite pga pollen kanske. Hade hemma-jobbar-dag i går och orkade mest ligga och läsa – SOV till och med på soffan en stund vilket aldrig händer annars. Men, var också ute och vattnade och kollade över köldskador, och fick inse att jag inte kan göra så mycket i trädgården ändå precis just nu eftersom det är fler kalla nätter på gång. Hoppas att de här blir de sista frostnätterna, men misstänker att det kan bli ytterligare bakslag…

Hur klarade din trädgård sig?

Mellanrummen

I mellanrummen blir det sällan något bloggat, men i mellanrummen finns majoriteten av livet. Det är där det varken är katastrof eller toppen, och livet liksom mest pågår. Det blir inga bra blogginlägg av det, och det finns heller inte så mycket tankar som behöver få utlopp här – och alltså blir det lite ”ryckigt” för den som bara läser bloggen. Det finns så mycket vi kämpar med just nu, och då är det ”inte ens allvarliga saker” som sjukdom eller liknande, men precis just nu känns det lite lugnare – om det sedan är stormens öga eller bara en paus mellan stormbyarna vet jag inte. Men här kommer lite om mellanrummet:

Det har varit ett par mentalt slitiga veckor, och fysiskt med med nackspärren (som äntligen gett med sig nästan helt). Jag var och tränade i går, det var ett riktigt jobbigt pass och jag kände direkt när jag satte mig på roddmaskinen som var starten, att ”jag orkar inte det här”. Men jag kämpade på och det gick ändå ok, men efter var jag så slut att jag fick bara ligga en stund på soffan i vår entré innan jag orkade ta mig in i duschen. Jag kör i princip ALLTID på så absolut gott jag bara kan, men sen kan mitt ”max” variera extremt mycket beroende på många saker, och ibland känns det frustrerande att jag inte riktigt tror att tränarna ser att jag faktiskt gör mitt allra bästa utifrån dagen – eftersom det kanske ser lite halvdant ut. Varför nu det är viktigt att någon annan ser det vet jag inte, men det är vad det är.

Men, på en betydligt mer positivt notis så fyller jag år på fredag, och från att ha gått till att det är en riktigt jobbig dag när jag känt mig ledsen för att barnen bråkar eller annat, så ser jag numer verkligen fram emot det. Mest för att vi nu har en tradition – jag och maken – där jag får champagnefrukost och sen blir skjutsad till Backamo Handelsträdgård, och sen får någon god middag. Det är precis EXAKT det jag kan önska av en helt perfekt dag, och det enda som verkligen kan toppa det är om det dessutom blir sol – vilket det ju ser ut att bli! Sedan vi införde den här traditionen har jag kunnat sitta ute på altanen och äta/dricka min champagnefrukost med goda ostar, och det är heeeelt ljuvligt! Fick dessutom ytterligare ett gott besked, nämligen att min reserverade bok (del 4 av serien Dungeon Crawler Carl) har kommit så jag kan hämta den på bokbussen ikväll, alltså har jag även något riktigt bra att läsa! Sen får jag påta i trädgården i lugn och ro, och då är dagen perfekt. Älskar maken för den här dagen (och en massa annat med såklart, men den här är ändå fantastisk).

Inköpen från ett annat år. Jag VET att det ser mer enhetligt och fint ut om man upprepar sina växter i klungor, men jag tycker också det är så himla roligt med nya sorters växter. Vad funkar bäst hos oss, med, och vad funkar inte?

Ser SÅ mycket fram emot lite varmare väder med, så man slipper bära växter in och ut hela tiden och så man inte behöver ha typ full vinterutstyrsel när man är ute och grejar i trädgården. Det är inte bara jag som väntar på värme för övrigt, på vår ”medelhavssida” är både persika och sötmandel precis på väg att blomma, och äppelträden och körsbär ser inte ut att bli långt efter. Vi fick ju inte ett enda äpple förra året, så jag hoppas verkligen att det blir bättre i år – vi har ändå planterat 3 nya äppelträd sedan vi flyttade in, förutom de 4 som redan fanns. Eftersom jag nu har en dag i veckan som är dedikerad till gårdsarbete så känner jag mig faktiskt otroligt mycket mer i fas med trädgården än jag brukar göra. Det som är kvar att göra i närtid är att så persilja och morot, samt att sätta lök. Potatisen fick vi ner i de nya potatislanden förra helgen, och de landen ska bara täckas med gräsklipp när vi har det att tillgå sedan.

Äppelblom 2024

Sen har jag försått en massa, även en massa blomstermixar som jag köpt från Fröbanken och som egentligen ska direktsås, för det är TORRT i landen. Har ju knappt regnat på 2 månader hemma hos oss, och den vätan som fanns i marken från vintern har minskat ordentligt redan. Tänker att jag kanske kan förså och sätta ut lite små plantor, och sen direktså mellan dem (så kanske jag också ser lite lättare om det är väldigt torrt). Sen är det såklart en del perennrabatter kvar att rensa, men det känns inte så stressigt, det blir vad det blir liksom. Det jag SKA göra förresten är att gräva en liten rabatt intill altanen vid växthuset, där jag ska sätta lite halvhöga buskar för skugga och solskydd – något jag tänkte kolla efter på min födelsedag, förutom rosor som jag vill ha vid den gamla hästvagnen. Eller gräva och gräva, jag gräver egentligen bara bort ett litet dike där jag tar bort grässvålen, sen täcker jag själva ytan där jag vill ha landet med kartong och lägger på jord. Då dör gräset under lagom till kartongen har brutits ner, och det blir inte så mycket jobb.

Gröna toner

Vi red ut den allra värsta tonårsstormen i fredags, och efter det har helgen varit ok. De stora har varit hos kompisar så vi har haft en ganska lugn helg här hemma med F. Trots att det sett så soligt och fint ut så har det verkligen varit svinkallt, så det blev enbart några nödvändigheter klara i trädgården, som att sätta potatis.

Vår stora rabarber har börjat växa, så nu kan vi nog göra rabarberpaj vilken dag som helst.

Tack vare min ”jobba-på-gården” dag så känner jag mig mer i fas med trädgården än annars. Bäddarna är rensade och står i princip redo för grönsaker och blommor, det känns otroligt bra. Har också försått typ allt jag ska odla som KAN försås – och testar även lite som egentligen ska direktsås, eftersom jag vet av erfarenhet att direktsådd alldeles för lätt torkar ut här hemma.

Nöjd med mina nya växtstöd med, och glad över att det mesta i naturen börjar skimra i grönt nu. Faktiskt körde vi igång gräsklipparen idag, den får gå på högsta läget (det gör den nästan hela sommaren för övrigt) och hålla efter gräsmattan lite.

I höstas satte jag mängder med lökar i de två lådorna på nya altanen, och nu har den första blomman kommit upp – en väldigt vacker Narciss, som gör mig glad. Vet däremot inte exakt hur jag ska göra sen, jag vill ju ha sommarblommor eller Dahlior eller nåt där i, men nu hamnar ju lökarna lite i vägen? Hur gör man då?

I dag har varit en dedikerad städdag, för sånt där man aldrig hinner med annars, så jag har skurat duschen, och köksluckorna, och vi har storstädat hela huset. Sen gick vi ner till stallet och gjorde i ordning allt som stökats till under vintern, så nu är det lite mer lättmanövrerat inför sommarens små projekt. Oerhört tillfredsställande att få det gjort!

Knoppar som brister

Här på gården har sakta vårens arbete påbörjats, även om det är väldigt mycket för kallt för att börja med många saker. I natt har det varit ungefär -4 grader, och nästa verkar bli lika. Sakta mer säkert ser man att trädgården vaknar till liv, så jag tänkte bjuda på ett par godbitar:

Hönorna är mycket nöjda över att få komma ut och picka och äta det som bjuds ute.
Rönnbärsspirean ser ut att bli en av de första buskarna som bjuder på grönska, och också vackra rosaröda toner.
Vår älskade akleja som ibland beter sig lite som ogräs, har de vackraste bladen hos mina perenner, och bjuder på tidigt ögongodis i alla rabatter.
Den lurviga backsippan är ju lite ”vinterklädd” så den har också börjat titta upp.
Ytterligare en av de tidigaste blommorna – vår aprikosa jättevallmo som är otroligt vacker den korta tid den blommar.

För övrigt bytte vi ytterdörr i helgen, de bilderna hittar ni på instagram (finns översikt här vid sidan om ni kollar dator, eller längst ner om ni kollar på mobilen). Jag har skurat våra två största altaner med såpa och behandlat dem med såpa med, så nu är de väldigt vackert honungsfärgade, och redo att möbleras lite mer inför – förhoppningsvis – varmare dagar.

Det har varit ett helt ok lov med barnen med, och en god nyhet för en av dem dessutom, så just nu går vi i alla fall inte minus på att hantera konflikter (även om det kan ändra sig snabbt). Känner mig inte så inspirerad till att blogga däremot, samtidigt som jag ju själv vill kunna gå tillbaka och läsa i mina egna inlägg med. Får se lite hur jag gör.