Ifall jag har nån läsare som inte följer mig på facebook eller instagram så vill jag önska er en lite sen, men god jul!
Själva hade vi det himla lugnt, skön uppesittarkväll med bror och hans sambo kvällen innan, med god ostbricka (eller brickor snarare, för det var liksom vår middag så vi hade tagit i lite eftersom alla i familjen älskar ostbricka).


Julafton blev mest en utdragen paketöppning – först morgonpaket till barnen (Nintendo classic mini), sedan paketbyte med mormor och morfar som åt brunch med oss innan mormor skulle jobba, stackarn, och därefter kom tomten efter Kalle och hans vänner. Inte så dumt att sprida ut paketen lite måste jag säga!

Hela familjen är ganska exalterade över Nintendot måste jag säga, väldigt charmigt med alla retrospel. Lite chockerande svåra dock, hade nog förträngt hur mycket man fick sitta och traggla med saker innan man klarade dem – men bra för allas tålamod att öva på det med lite 🙂


Jag fick en yogamatta deluxe av maken- en Manduka Pro Mat som var både extra tjock och extra lång, verkar helt super till mig som alltid glider på vanliga mattor pga torra händer och fötter… Ska prova den i morgon bitti eller i kväll tror jag, har liksom varit lite för mätt för att vilja ställa mig upp och ner 😉
Idag har vi mest slappat, som sig bör på juldagen. Ungarna gick runt i sina nya morgonrockar fram till halv tolv på dagen innan vi fick på alla kläder och kom ut en sväng i friska luften. Nu är maken och Oliver på bio och ser Star Wars, och jag och Lukas pysslar och spelar. Skönt, men i morgon måste jag nog röra mig lite mer för skit vad ont i svanken och ryggen man får av att röra sig så lite…
Hoppas att ni alla haft en riktigt skön och lugn jul, och att ni får ett fortsatt skönt lov!

gånger i veckan på lunchen. Här har jag fått anpassa ganska mycket, det blir mycket lättare vikter i och med att bålen inte är alls så stabil som förr. Vissa övningar, typ marklyft, funkar ändå riktigt bra, vilket är toppen eftersom det tränar baksidan av kroppen så mycket. Och just baksidan är det jag försöker fokusera på mest, för att kompensera för en växande mage och senare bärande på bebis. Marklyft, raka marklyft, ryggmaskinen (vet inte vad den heter men den där man böjer sig bakåt), rodd och latsdrag blir det mycket av. Benen och rumpa är svårast att träna eftersom de är stora muskler som egentligen behöver tunga vikter, men här har jag fått gå över till en benpress i maskin för att få lite mer effekt – då blir det ingen belastning på bålen och man kan ta i lite mer. Helst ett ben i taget med, då är det lättast att få med rumpan tycker jag.
På lördagar har jag ju HIIT, och nu när jag kommit förbi den känsligaste delen fram till vecka 12 så har jag börjat gå på dem igen – men det blir ”LIIT” (Lite Intensiva Intervall Pass) 😉 Dvs jag gör varje station långsammare men ordentligt (och så tungt jag orkar), och jag har plockat bort alla hopp.










