Pappa 60 år!

OJ vilken fantastisk sommarvärme det har varit idag! Äntligen! Jag grejade i trädgården i bara shorts och linne, och barnen sprang i t-shirt och short, SOM jag har längtat efter lite värme och sol…. 
Det händer faktiskt, även att det är sällan, att även Oliver kan tänka sig att stanna upp för kameran. Jag har finast barn i hela världen (och jag är inte alls partisk 😉 !

Efter en stund i sandlådan tömde vi till och med blöjan på ett halv kilo sand…

Men, det stora som hände denna helgen förutom att sommaren verkar ha varit här på visit, var ju att min far fyller 60 år idag! För att fira var vi bjudna på en tripp till Göteborg igår, det blev en liten sväng på stan, och såklart en runda på liseberg =) 

Min Pappa!
På kvällen var det finmiddag – på Sjömagasinet. Har aldrig varit där, men det var en fantastiskt mysig restaurang, och maten var otroligt god! Dessutom lyckades vi med konststycket att få Lukas att sova i vagnen nästan hela tiden (blev bara en liten runda ute en enda gång) så vi kunde faktiskt sitta i lugn och ro och verkligen njuta av maten. Vi åt en komponerad meny på 4 rätter, men jag lyckades visst inte hålla mig tills jag hann fota alla, men här kommer ett litet smakprov:

Carbonara på mitt sätt: ravioli på lantägg med spädgrisbringa 
havskräfta och pilgrimsmussla serveras med vitvinssås smaksatt 
med Sivans 36 månaders Prästost samt svartpeppar och ramslök  
Bakad långarygg i mousse på kungskrabba serveras med 
vaktelsky samt nässelskum, pocherat vaktelägg och confitbakad purjolök
Vaniljcheesecake med rabarbertrilogi samt vit chokladpralin fylld med lakrits  
Missade faktiskt just den godaste av dem alla, det första rätten som var någon form av sashimi *dreggel*… 
Otroligt god mat, och jag älskar verkligen när man får lite små ”perks”, typ en aptitretare som baserat på sparrissoppa, och 3 sorters hembakat bröd. Dessutom kom notan in lite ”sockrad” – med 3 sorters hemgjorda godisar till alla =)
Nähä, nu ska jag socialisera mig lite med maken en stund innan det är dags att sova…

Ett litet monster

Man skulle utan att överdriva kunna konstatera att Lukas definitivt är inne i en trotsperiod, utvecklingssprång eller vad man nu så pedagogiskt väljer att kalla det. Jag har ett vagt, nästan förträngt, minne av att Oliver var lite likadan, men den här lille plutten har ju ungefär 100 ggr mer humör än storebrorsan, så det blir liksom lite mer … intressant.

Busungen!

Det är så svårt, han är tillräckligt liten för att veta vad han inte får göra, men han gör det ändå, men har är FÖR liten för att liksom lyssna på det man säger till honom och sluta med det han håller på med. Det här resulterar i att han blir VRÅÅÅÅLARG och visar det högt, tydligt och ljudligt, med den påföljden att efter ett tag försvinner mina pedagogiska ambitioner med och när det är som värst känns det ungefär som om vi skriker ikapp. Mycket bra föräldraskap – NOT. Men men, om jag minns rätt från Oliver så är det mer eller mindre bara till att härda ut och fortsätta säga ifrån, förr eller senare går det väl in i skallen *hoppas*.

Som tur är kan han ju vara oooootroligt bedårande och förtjusande när han sätter den sidan till, han lär bli både en riktig tjejtjusare och värsta spelevinken!

Skit och pannkaka

Herregud vilken dag det har varit… Men jag får väl börja från början. Det börjar bli riktigt mycket att göra på jobbet nu, ”min” mässa går om 1½ vecka och det är mycket kvar att göra innan allt är klart, så även om jag är tämligen stress-resistent så känner man ändå av det till en viss del. Dessutom har jag varit så SJUKT trött i kroppen hela veckan, träningarna har varit som om de var kolasmet på golvet (önsketänkande?). Min gissning är att det är pga de galet höga halterna av pollen, för är det inte det så är det väl nån sjuka på G, och det vägrar jag!

Nåväl, igår var i alla fall en helt ok dag, en stund på A6 för lite nödvändig shopping med familjen, och på kvällen var vi bjudna till kompisar på god mat och lite vin – det var jättetrevligt och helgens höjdpunkt =)

Däremot blev det ju såklart lite bakslag idag, eftersom barnen kom i säng lite för sent i går – Lukas har varit på sitt allra värsta humör sedan han vaknade i morse (och det är INTE ett trevligt humör) och Oliver har inte legat så jättemycket efter han heller. Själv är man ju såklart då lagom seg och har bra tålamod, eller hur det nu var… I alla fall, på förmiddagen gick vi en promenad hela bunten, det var jätteskönt i vårsolen, även om det var segt i kroppen det med. Trots allt fick jag efter maten lite energi, så jag lyckades på något sätt släpa mig ut i joggingspåret (eller ja, hästspåret om vi ska vara noga), den här gången förberedd med Bricanyl. Och visst, andningen gick lättare och jag sprang en del snabbare, men herregud vad kroppen inte ville vara med!

Skönt att Lukas faktiskt är riktigt nöjd med att sitta i vagnen, så länge det rör sig och händer lite runt omkring. Kan behövas i sommar….
Oliver är ju jätteduktig och cyklar lätt en lång runda med oss när vi går promenad!

Efter den lilla rundan och kanske inte så mycket mindre irriterad eftersom det var trögt, så bestämde jag mig för att det var lika bra att dra till sparringen med, om inte annat får man ju ur sig lite aggressioner där! Det gick faktiskt över förväntan, och först nu känner jag mig hyfsad i humöret. Det gör lika mycket till att få slå på någon som att bli slagen, konstigt nog. På något sätt känns det ”skönt” att få ont när man känner att allt är skit, och jag lär ha en helt ny uppsättning blåmärken tills imorgon. Det låter nog lite knäppt, men på ett sätt kan jag faktiskt förstå alla som gör sig illa med flit, på något sätt känns det mer hanterbart med en fysisk smärta snarare än en psykisk. INTE för att jag tycker att det är bra eller någon vettig utväg, jag bara säger att jag lite kan förstå hur de tänker.

 Nåväl, nu ska jag göra klart mitt fotoalbum, skulle verkligen behöva få det levererat innan lördag så jag har NÅT att ta med till pappa då. Åh, förresten, det är nämligen så att min far fyller 60 år nästa helg och han har bjudit oss till Göteborg för att gå på liseberg (om det är väder) och att gå ut och äta. Ska bli kanonroligt, jag får skjuta på min gradering men det får helt enkelt lösa sig.

Gammal och vis

Eller ja, jag känner mig egentligen varken så gammal eller så vis 😉 Men 33 år fyller jag idag i alla fall!

Maken och barnen hade varit ute i morse och plockat en fin bukett vitsippor, och dukat fram lyx-frulle med nygjorda frallor, morotsjuice och lite annat smått och gott, så nu sitter jag i lite frukostkoma känner jag. Vi firade ju egentligen allas födelsedagar på kanarieöarna, men lite god mat tackar jag ju aldrig nej till! Dessutom har jag ju fått något jag VERKLIGEN önskade mig idag – strålande solsken! Hoppas på att få kunna ligga i solen lite idag, så inte all färg försvinner redan…

Det blev ju faktiskt god mat även igår, i början av säsongen kan man ju inte få nog av grillat!


Igår blev det kort-dag på jobbet, och efter vi hämtat barnen på dagis åkte vi en sväng till stadsparken och åt lite glass i solen. Hade inte direkt nån lust att stå och frysa vid en majbrasa på kvällen, så det var rätt lagom att spendera några timmar på eftermiddagen där istället.

Klart man ska klättra överallt där brorsan klättrar. 
Inte så ofta maken får synas här. Eller får och får, vill kanske är mer rätt ord =)
Testade Ben&Jerrys äppelpaj glass, supergod! Passar nog även till kaffe, om man hinner sitta i lugn och ro… 😉
Att få en skarp bild på nån som klättrar i lekparken är typ omöjligt. Det här var det bästa jag kunde åstadkomma…
Det blev några spontana vitsippebilder med, tyvärr hade jag väl kanske inte plockat på de finaste kläderna direkt, men bättre än inget!
Nöjd och glad över att få plocka lite vitsippor. =)

 Idag tänkte jag faktiskt försöka mig på en nypremiär av mitt jogging-försök, jag hann ju bara med 3 ynka försök innan knäet gick sönder. Det är inte helt ok än, men nu orkar jag inte vänta mer, fast det känns faktiskt lite segt att komma igång nu. Dessutom hoppade jag faktiskt över träningen igår (första gången när jag rent teoretiskt kunde varit med, men inte gjorde det) eftersom huvudvärken från i söndags fortfarande inte gett med sig. Det kändes liksom inte så lockande att ställa sig och slå på något när huvudet redan bultar…

Nåväl, min lilla minirunda är ju bara typ 3 km, iofs i ett terrängspår för hästar så det blir mycket skuttande över stock och sten, men det känns ändå rätt mesigt när folk runt omkring mig verkar kunna dra både 7 och 8 km i taget =/ Men skam den som ger sig! Önska mig lycka till….

Åh, förresten, helt apropå ingenting så köpte jag en ny volymgrej till håret i veckan, den är asbra!

Kunde man väl räknat ut

Jag har lärt mig något idag. Om man har huvudvärk innan man åker upp för att träna sparring, så blir den INTE bättre av upprepade slag mot huvudet (surprise!) utan man får till slut bryta en kvart för tidigt =( Känner mig rätt tjurig över detta just nu (kom nyss hem) faktiskt.

I övrigt har helgen varit ganska bra, gott fredagsmys med maken i fredags, och både igår och idag var det lite allmänt utomhusarbete, typ rensa landen, garaget och Lukas näsa (ja, han är fortfarande förkyld). Vi fick lite trevligt eftermiddagssällskap av kompisar igår, och på förmiddagen gick vi ett varv på stan, mest för att handla lite nytt till Oliver som verkar växa som en bönstjälk just nu.

Den stora vinsten med helgen var nog den fina lådbilen maken slängde ihop av lite gammalt vi rensade ur från Lukas näsa  garaget, den blev meddetsamma oerhört uppskattad av alla ungarna på gatan! Väldigt söta var de när de sprang i full fart och skrattade så de kiknade…

Oliver var med och byggde lite då och då, när tålamodet tillät. 

Nästan färdig, en front och lite målarfärg ska till med innan det är helt klart, men visst blev den fin?!?

 Jag har blivit lite firad av mina föräldrar med. Eller ja, det blev jag ju egentligen på Gran Canaria, när vi firade allas födelsedagar, men i lördags fick jag jättemycket fina blommor som mamma köpt på torget, rosor, passionsblomma och så makalösa tulpaner…

Jag älskar tulpaner, speciellt de här runda, gula som nästan ser ut som enorma snöbollar!

Nu ska jag sätta mig och planera lite inför sommaren, vi blev ju liksom lite snuvade på lite av semestern nu sist känns det som. Planerna är inte så avancerade, men lutar åt en vecka i norra tyskland, men jag återkommer nog mer om det när jag inte har en sån huvudvärk!

Vi hade i alla fall tur med vädret

Tja, det känns åtminstone så.

(Den här semesterberättelsen är lite detaljerad, mest för min egen skull med tanke på vilket guldfiskminne jag verkar ha ibland)

Förra lördagen bar det iväg mot landvetter för att ta flyget till Gran Canaria, väskorna var packade sedan ett par dagar tillbaka (jag älskar att packa eftersom det innebär att man ska ut och resa. Packa UPP däremot, det är en helt annan femma) och vi åkte hemifrån strax efter 05.00 på morgonen. Flygresan gick faktiskt riktigt bra, som vi gissat var det inga som helst problem med Oliver eftersom han hade med sig sitt Nintendo, men vi fick väl jobba lite mer med Lukas som blev lite trött och rastlös, men det var ändå inte så farligt. Vi åkte ju tillsammans med mina föräldrar och min bror, så vi hade ju lite hjälp dessutom.

Lite nyfiken är man ju när man flyger, så det är inte lätt att sitta still. 

Ja om man inte har ett Nintendo att fördriva tiden med då. Och om inte mamma och pappa lånar det . 

Efter 5½ timmes flygresa landade vi och tog bussen ut till vår destination – Parque Christobal i Playa del Ingles. Vi blev väldigt positivt överraskade över anläggningen, alla bungalows verkade ganska nyrenoverade och var jättefräscha, och själva parken var rymlig, grön och välskött. Poolerna såg lockande ut, det var ändå omkring 22 grader och vi kom ju i jeans, men det var lite småkyligt att bada, mest för att det blåste en del (jätteskönt när man inte var blöt däremot).

Gången bort mot restaurangen, visserligen baksidan av Bungalowsen men man ser ju i alla fall det viktigaste – den blå himlen!


Vi hann väl ungefär kasta in väskorna i vårt lilla ”hus” (inte så litet heller förresten) innan det blev ett dopp med barnen, mycket mycket uppskattat, men de blev fort kalla pga vinden. Nåväl, vi gjorde oss iordning och gick till  veckans första middagsbuffé. Man kan väl säga att maten under veckan var helt ok, men ingen kulinarisk upplevelse. Det fanns ganska mycket att välja på och allt var väl tillagat, men det var lite ”tråkig” ibland med ungefär samma buffé hela tiden och i princip all mat var väldigt mild, jag saknade lite hetta (och fick typ vitlöksabstinens, gud vad jag saknade vitlök). Ganska ok efterättsbuffé, bäst var den förvånansvärt goda glassen med flamberad frukt och så de färska melonerna. Skönt i alla fall att barnen kunde få vad de ville för mat, och massor med glass, och man behövde inte oroa sig för att de stojade runt lite när det ändå var mest barnfamiljer där.

Maken framför mina föräldrars bungalow. Det är visst lite ljust =)

Någonstans under dag 2 gick det däremot åt skogen, vi trodde att Oliver bara var restrött, men när han somnat i en solstol mitt på dagen kände vi på honom och han hade nog uppemot 40 graders feber (blev mer eller mindre expert på att fastställa febertemp utan termometer när Lukas hade lunginflammation). Sen var han nästan helt borta i 3 eller 4 dagar, jättetrött, ledsen och febrig. Som tur var hade vi med ipren, och vi gjorde åt en hel flaska bara på Oliver… Nästa man som blev sjuk var morfar (eller ja alltså, min pappa), som fick feber, förkylning och halsont. Dagarna efter blev det min bror, därefter Lukas, sen maken och sist mormor som blev sjuka en efter en… (ja, ni läste rätt, JAG var den enda som inte blev sjuk. Kan dock inte påstå att jag känner mig direkt mycket piggare för det…)

En bild från första dagen, än så länge pigg och glad.

Värst var det däremot att Oliver blev sjuk, han var så jättehängig, och dessutom fick vi inte i honom någon mat på typ hela veckan, vilket gjorde att varje måltid blev mer eller mindre förstörd av allas försök att truga, locka, hota och skälla på honom (ja när han blev friskare då) för att få i honom åtminstone ett par pommes frites. Han åt inte mer än en enda skopa glass på hela veckan (och den åt han första dagen), ingen efterrätt, och inget annat vi lockade med hellre. Det förstörde faktiskt nästan hela veckan, han såg ut som ett blekt, blodlöst lik och ändå gick det inte att få i honom någon mat, det kändes hemskt =(

Lukas klarade sig bättre, trots att han blev sjuk med, dels åt han ju så energi fick han helt klart, men han är inte lika känslig heller. Han har däremot hostat så det låter som om lungorna ska flyga ut… stackars mina små barn!

Skönt att få vara ute i bara skjorts och t-shirt!

Alltså har vi fått göra små, korta utflykter och lämnat kvar de som var sjukast för dagen, och vi har nästan inte kunnat bada med barnen alls (sista dagen gjorde vi det ändå för då kändes Oliver rätt ok och vi hade nästan panik). Det blev korta tripper till stranden, till lite köpcentra och bara lite runt i grannskapet. Mina föräldrar, min bror och maken åkte till Las Palmas en dag, men det var tydligen ingen jättehöjdare. Gran Canaria som ö var jag inte så imponerad av, jag saknade grönska och framförallt saknade jag en trevlig strandpromenad, och dessutom lite lokal befolkning och lokala restauranger, det var nästan bara hotel överallt.

Vi firade min far lite, han fyller 60 år i år, men det blev inte som vi tänkt heller eftersom han som alla andra var sjuk. 


Stranden var jättefin, men ganska blåsig. Skönt om man solar, lite småjobbigt om man ska gräva i sanden, men det funkade bra ändå. Skulle kunna tänka mig en trip till Teneriffa någon annan gång, eller Mallorca igen, men just hit åker jag nog inte igen. Själva anläggningen finns förresten på Teneriffa med, och den skulle jag gärna bo på, fast med halvpension nästa gång i så fall så man får lite mer variation på maten.

Eftersom vi hade all-inclusive så ingick ju även all dricka och glass, men vi kom ju väldigt snabbt fram till att det inte var så roligt som det lät. Till exempel var ”vinet” (rött, vin och rosé) helt odrickbart och de färdiga drinkarna man kunde beställa (caiprinha, sex on the beach, tequilia sunrise, pina colada – ja ni fattar) gjorda på nån form av färdig drinkmix och så vidrigt söta att en halv klunk gjorde att man ville kräkas. Däremot kom vi på att man kunde beställa ett glas vodka och sen blanda med tex sprite, eller gin och tonic som pojkarna drack. Efter maten funkade det bra med en irish coffee som efterätt, och även vad jag tror är nån lokal ”likör” – honungsrom vilket var RIKTIGT gott med några isbitar i (lite som punsch fast inte lika söt). Den enda måltidsdrycken jag gillade var annars ölen – många hade säkert tyckt den var blaskig, men den ljusa och inte så beska ölen passar mig perfekt.

Min mamma, räddaren i nöden när barnen inte vill vara med. Jag tror att om de fick välja skulle båda mina barn tveklöst flytta till henne istället för att bo här, och jag klandrar dem inte…

Vi lyckades i alla fall hitta en hel del Desigual-butiker här och var, så min garderob har gått från 1 Desigual plagg till 8 eller 9 stycken tror jag! Dessutom firade vi ju våra födelsedagar där, så då fick jag en fin Lolaklänning och en Desigualkjol =) Så shopping och vädret hade vi tur med, det var faktiskt perfekt väder med sol de flesta dagarna och en lagom vind, men även de två dagarna det var lite mulet tog solen en del och det var skönt, så det kan jag inte gärna klaga på.

Min bror och maken fyndade en hel del i en stor Zara-butik, jag verkar däremot aldrig hitta något på deras tjej-avdelning. 

Att åka hem från den här semestern kändes jättejobbigt, just känslan av att barnen ju skulle ha badat och lekt hela dagarna, de skulle sprungit i havet och lekt i poolen, men det blev nästan ingenting av det. Det kändes som om de missat hela semestern och det var riktigt, riktigt tungt… Annars brukar det kännas rätt skönt att komma hem igen, men inte den här gången. Och verkligen inte när man kommer hem till 6 grader och ösregn… (det matchar iofs mitt humör).

Kontentan av den här semestern är att inget blev som det skulle, förutom vädret. Det är väl inget ovanligt att det inte går som planerat när man har semester, men inte riktigt på det här sättet… Jag är i alla fall mycket, mycket tröttare efter den här veckan än jag var när vi åkte iväg, nätterna har varit totalt upphackade av 2 sjuka barn som hostar, har ont i huvudet, fryser, är varma… Det enda jag längtat hem till har varit min säng, istället för den betongbänk vi sov på där.

Tobbe försökte förgäves att ta en bild från sista kvällen där jag inte såg så trött ut, och jag tror han tog 10 bilder eller så. Det här är den jag ser minst trött ut på, och det säger ju en del. (notera den snygga desigual-klänningen!)
God Natt!
(PS, inlägget är tidsinställt så att inte alla hinner läsa det nu ikväll utan jag hinner berätta lite själv i morgon med, enda nackdelen med att blogga har jag märkt)

Godis

Jag tror jag har skrivit om det här innan, men jag tror att vi har en lite annan inställning till det här med godis än vad många andra har. Förmodligen finns det gott om folk som tycker att vår åsikt är pretto eller onödig, men det är ju skönt att jag inte behöver bry mig om det 😉

Nu gäller ju det här främst Oliver än så länge, eftersom han är den enda som får godis här hemma. Ja förutom de 4 bitarna Lukas fick i sitt påskägg då… Egentligen bottnar vår (eller i alla fall min) syn på godis från att mamma tänkte likadant när det gäller oss, något jag är jätteglad för!

Min grundtanke är ju då att jag inte tycker att det är särskilt snällt att ge ett barn godis. Det är inte snällt att ge dem ett beroende och ett sötsug som lär vara livet ut, det är inte snällt mot tänderna och det är inte snällt mot kroppen. Men jag tror det är så många resonerar ändå, man vill vara snäll, så det är klart att barnen ska ha lördagsgodis, och ganska mycket också, men jag tycker inte att det ÄR snällt.

Klart man kan få lördagsgodis när alla andra kompisar får det med, Oliver får välja ur ”godislådan” varje lördag, och nästan utan undantag väljer han ett kinderägg. Och dessutom är han jättenöjd med det, det har inte hänt en enda gång att han bett om mer.

Vill man ge något extra nån gång ibland, så tycker jag personligen att glass är mycket bättre – helst nån lite ”bättre” utan en massa konserveringsämnen och skit, barnen (båda) äter säkert 3-4 glassar i veckan. På fredag eller lördagkvällen vill Oliver såklart ha fredagsmys, hans favorit är popcorn, och det får han gärna. Chips med, hellre det än artificiellt godis, det är inte lika beroendeframkallande, och det är inte fettet jag är orolig för (speciellt inte när det gäller mina spetiga barn).

Så, någon som vill motivera en annorlunda tanke???

Banbrytande iakttagelser

På mitt kontor har jag en hel del bilder på mina barn. Man kunde ju tycka att man inte skulle bli smått chockad när man helt plötsligt faktiskt tittar på dem och inser att de har vuxit massvis sedan förra sommaren….

De flesta är från förra hösten/sensommaren. Klart de växer lixom!?

För övrigt så tror jag på att göra sitt kontor (eller arbetsplats) hemtrevlig och personlig, man spenderar ju ändå sjukt mycket tid här.

Märks det att jag är helt tom i huvudet idag….?

Påsktraumatiskt syndrom

Ja alltså att man har en känsla av att man ätit för mycket (dock inte godis som tur är) och att det som vanligt varit skitväder.

Jamen alltså. Mina tulpaner, penséer och rabarbern blev hårt utsatta när det helt plötsligt kom 1 dm snö… För att inte säga hur hårt utsatt mitt humör blev!

Äsch, jag är bara på lite dåligt humör, det har faktiskt varit en väldigt trevlig påsk, ja bortsett från vädret då. Barnen spenderade skärtorsdagen hos mormor, och fredagen vet jag inte riktigt vad vi gjorde, men det var säkert ganska ointressant. På påskafton hade vi mina föräldrar på middag, min bror brukar alltid komma med, men vi träffas ju snart på semestern så han orkade inte åka. Eftersom jag rent generellt är helt mot den svenska ”allvädersbuffén” med typ sill, jansson, ägg och skinka så lagade jag lamm istället. På konsum hade de fått in lokalproducerat (lokaluppfött?) lamm, visserligen i lite små förpackningar, så jag köpte lammrevben, -rack och -kotletter. Det blev kanongott, och till fick det bli sparrisrisotto. Självklart en gul dessert till – hemlagad citronfromage – det är grymt gott!

Båda barnen fick varsitt ägg, Lukas fick väl ungefär 4 bitar i sitt, men de två  gelegodisarna tuggade han lite snabbt på och sen spottade han ut dem… Oliver spottade däremot inte ut sina, men han är liiiite mer rutinerad…

I går var vi bortbjudna till vänner på mat, och fick helgrillad fläskkarré som var SJUKT god! Väldigt god sås med….. Jättetrevligt sällskap blev det och till och med barnen underhöll sig ganska så bra, bästa kvällen i påsk helt klart!

Idag var vi på motormässan en sväng, båda barnen tyckte det var roligt och vi stannade i ungefär en timma, helt lagom. Våra kommentarer sträcker sig nog så långt som att ”titta vilken fin färg på bilen” eller ”oj vilken blank motor”, bilintresset är inte sådär jättestort här i familjen, men en stund är rätt trevligt.

Oliver gillade bilen som var helt i guld. Jag hoppas att det är en övergående synpunkt, annars vet jag inte vem han brås på 😉

I morgon är det jobbvecka igen, och eftersom det typ verkar vara omöjligt att få barnen att somna i kväll så känns det som om det ska bli ganska skönt att jobba igen.

Två veckor kommer kännas läääänge!

Jaha ja, jag har just blivit beordrad två veckors vila – just som jag hade kommit upp i högvarv med både kickboxingen och börjat springa… =(

Gjorde illa knäet, inte på träningen som alla tror, utan när jag satt på knä på golvet och lekte med Lukas. Nånting hände när jag skulle resa mig, och sedan en vecka tillbaka har knät varit svullet, varmt och känts som att det är vätska i det för jag kan varken böja det ordentligt eller sträcka ut det helt. Det gör egentligen inte så särskilt ont i det när jag stödjer på det, men det känns väldigt obehagligt och gör ont när jag ska böja det. Så – eftersom det inte blivit bättre på en vecka – kände jag att det är väl bäst att kolla upp det ändå. Läkaren trodde att det var en bit av menisken som gått sönder och låg och irriterade, så jag fick tabletter mot inflammation och smärta och blev beordrad att inte belasta knäet på två veckor ungefär. TRÅKIGT!

Tabletterna visade sig däremot ha den lite spännande effekten att man känner sig lite lätt småfull, så lite roligt får jag väl försöka ha åt det hela så länge… 😉

Här kommer helt orelaterat en liten påskhälsning från mina små påskkärringar som skulle klä ut sig till dagis idag!

Lukas är mycket fascinerad över att storebror har fått prickar i ansiktet. 
Hihi, såååå söt =)
Storebror som älskar att klä ut sig är ju såklart oxå jättefin!